Anvender du LinkedIn og Facebook rigtigt?

Vi har lavet en 5 trins plan for, hvordan du opnår succes med LinkedIn og Facebook.

Hvorfor skal I være på LinkedIn og Facebook?
Jeres udbytte er selvfølgelig meget afhængigt af jeres markedsplacering og produkt, men det, som er fælles for alle brancher er, at kunderne er tilstede på de sociale medier. Det gør det til et oplagt sted at opbygge og vedligeholde nye og eksisterende kunder.

Tidligere anvendte virksomheder trykte medier, messer og andre platforme, hvor man kunne kommunikere sit budskab. Disse marketingplatforme er de senere år blevet opslugt af portaler som Facebook og LinkedIn. (Der er i dag mere end 2 millioner på LinkedIn i Danmark).

Hvis I mener, at det er vigtigt, at jeres virksomhed er til stede på de sociale medier, så er det også vigtigt, at I gør det rigtigt. Vi har derfor sammensat en lille plan for, hvordan vi gør, når vi får ansvaret for vores kunders SoMe platform. Hvis ikke I har resurserne til at udfører planen, så hjælper vi gerne.

Mr. Toucans' 5 skridt for SoMe marketing

Analyse af nuværende profil
Det første skridt er, at vi foretager os en grundig analyse af jeres profil, for at få et indtryk af jeres indhold, hvordan det har præsteret, hvilke emner, der har bragt opmærksomhed og hvilke fejl og mangler, der kan være.

Research af målgruppe og konkurrenter
Dernæst finder vi jeres målgrupper. Det er vigtigt at vide, hvilken demografi vi markedsfører til, for at skabe indhold, der imødekommer jeres kunder. Ligeledes vil vi lave en konkurrentanalyse, for at se hvilket indhold, der bliver lagt ud og, hvad der trender i jeres felt.

Brainstorm og ideudviklingsfase
Nu begynder vi at samle ideer og finde på emner, der kan være nyttige at skrive om. I denne fase samarbejder vi sammen med kunden, så vi kan imødekomme deres ønsker og ideer. Udover at skrive om jeres produkter og skabe brand opmærksomhed, kan opslagsemnerne f.eks. være nye produkter, nye ansatte, messedeltagelse, store ordrer, nye partnerskaber, kundeudtalelser, medarbejderudtagelse osv.

3 måneders contentplan og opfølgning.
Når alt forarbejdet er gjort, begynder vi at lave en 3 måneders contentplan. Det inkluderer 2 opslag om ugen på et eller flere sociale medier af jeres valg, samt annoncering, hvis det også ønskes. Undervejs vil vi svare på kommentarer og spørgsmål, der skulle komme på opslagene fra jeres kunder og følgere.

Månedlig rapportering
Hver måned sender vi en rapport over aktiviteten på jeres sociale medier, dvs. de opslag og annoncer vi har kørt over en 30 dages periode, samt hvordan de har præsteret. I rapporten sammenligner vi data fra tidligere måneder, for at se udviklingen i jeres følgere, aktivitet og respons.

Afslutning
Det skal ikke være uoverskueligt at have aktive sociale kanaler. Mr. Toucans træder til, når I ikke har mandskabet eller tiden til at udføre regelmæssig markedsføring på sociale medier.

Nyhedsbrev

Få tips og tricks til din hjemmeside

Få bedre resultater ud af din hjemmeside med vores nyhedsbrev. Hold dig opdateret i den digitale verden med nye tips og tricks hver måned.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Lær hvordan du får mest mulig trafik og konverteringer med vores eksklusive tips og tricks.

Har du brug for en hånd?

SÅ er du kommet til det rigtige sted.

Brug for en hånd