Analyse af nuværende profil
Det første skridt er, at vi foretager os en grundig analyse af jeres profil, for at få et indtryk af jeres indhold, hvordan det har præsteret, hvilke emner, der har bragt opmærksomhed og hvilke fejl og mangler, der kan være.
Research af målgruppe og konkurrenter
Dernæst finder vi jeres målgrupper. Det er vigtigt at vide, hvilken demografi vi markedsfører til, for at skabe indhold, der imødekommer jeres kunder. Ligeledes vil vi lave en konkurrentanalyse, for at se hvilket indhold, der bliver lagt ud og, hvad der trender i jeres felt.
Brainstorm og ideudviklingsfase
Nu begynder vi at samle ideer og finde på emner, der kan være nyttige at skrive om. I denne fase samarbejder vi sammen med kunden, så vi kan imødekomme deres ønsker og ideer. Udover at skrive om jeres produkter og skabe brand opmærksomhed, kan opslagsemnerne f.eks. være nye produkter, nye ansatte, messedeltagelse, store ordrer, nye partnerskaber, kundeudtalelser, medarbejderudtagelse osv.
3 måneders contentplan og opfølgning.
Når alt forarbejdet er gjort, begynder vi at lave en 3 måneders contentplan. Det inkluderer 2 opslag om ugen på et eller flere sociale medier af jeres valg, samt annoncering, hvis det også ønskes. Undervejs vil vi svare på kommentarer og spørgsmål, der skulle komme på opslagene fra jeres kunder og følgere.
Månedlig rapportering
Hver måned sender vi en rapport over aktiviteten på jeres sociale medier, dvs. de opslag og annoncer vi har kørt over en 30 dages periode, samt hvordan de har præsteret. I rapporten sammenligner vi data fra tidligere måneder, for at se udviklingen i jeres følgere, aktivitet og respons.
Afslutning
Det skal ikke være uoverskueligt at have aktive sociale kanaler. Mr. Toucans træder til, når I ikke har mandskabet eller tiden til at udføre regelmæssig markedsføring på sociale medier.