Hvis I samler og deler jeres produktdata i et PIM-system, vil det resultere i flere køb og færre omkostninger.
Undersøgelser viser, at næsten alle BTB-virksomheder på det danske marked køber online. Det betyder derfor også, at jeres B2B-kunder har brug for bedre digitale købsmuligheder, og at I som B2B-virksomhed bør leve op til kundernes forventninger.
Når salget ikke længere kun foregår i fysiske butikker, men også foregår digitalt, vil jeres omsætning af B2B-virksomheder vokse.
”Ifølge analysen foretager 82% af indkøberne online indkøb, hvorimod blot 52% af B2B-virksomhederne sælger online.” (Kilde: DI Handel)
Hvorfor skal jeg have et PIM system?
I dag starter købsprocessen hos beslutningstageren, som researcher på Google. Det betyder, at det er vigtigt for jeres B2B virksomhed at levere den rigtige information til jeres forhandlere og sælgere. Det kan I f.eks. gøre igennem tekster, billeder og videoer. Et PIM-system vil altid opdatere med korrekte tal, priser, produkter og beskrivelser.
”Hvis I samler og deler jeres produktdata i et PIM-system, vil det resultere i flere køb og færre omkostninger.”
Hvilke fordele har PIM-systemet?
PIM effektiviserer arbejdet i at samle, behandle og distribuere produktdata. Nedenfor nævnes tre fordele PIM-systemet indeholder.
1. Bedre kundeoplevelser
I dag har den moderne beslutningstager kontrol over hele købsprocessen, hvilket vil sige, at kunden søger efter produkter og informationer online. Med et PIM-system har I styr på jeres produktdata, så kunder kan finde produktinformationer online. På den måde er I med til at understøtte de tiltag, som matcher den moderne købsproces (læs mere om den moderne køber her).
2. Øger effektiviteten
En masse produkter og elementer i jeres sortiment kan være uoverskueligt og tidskrævende at håndtere manuelt. PIM-systemet øger effektiviteten, da det er supernemt at registre, ændre og finde produktdata på tværs af kanaler.
3. Del data
Deling af data er altafgørende. Med et PIM-system kan I nemt dele data med leverandører, kollegaer og sælgere. Hvis I f.eks. ikke er indehavere af produktbeskrivelser og billeder, så vil leverandører og sælgere ikke være i stand til at sælge jeres produkter.
Få hjælp til at danne et overblik over jeres produktdata og produktinformation. I kan kontakte os på info@mrtoucans.dk eller +45 71 99 80 08.
Nyhedsbrev
Få bedre resultater ud af din hjemmeside med vores nyhedsbrev. Hold dig opdateret i den digitale verden med nye tips og tricks hver måned.
– Navigation
Har du brug for en hånd?
SÅ er du kommet til det rigtige sted.