På få år har DTU’s årlige High Tech Summit udviklet sig til en veletableret succes, som tiltrækker mange gæster, talere og udstillere og er med til at sætte dagsordenen på tech-fronten. I 2018 blev det til 5.600 deltagere fra erhvervsliv, startups, forskning og uddannelse. High Tech Summit har sin egen hjemmeside, hightechsummit.dk, og den har Mr. Toucans stået for at udvikle og drive siden starten i 2017.
”Hjemmesiden er rigtig vigtig, fordi den ganske enkelt er High Tech Summits ansigt udadtil. Alt samles her: information, nyheder og registrering. Og for DTU er hjemmesiden også vigtig, fordi den har en aktiv rolle i at støtte og promovere DTU’s identitet og brand”,
fortæller Mark Riis, som er chef for innovation og ansvarlig for High Tech Summit. Mark fortæller videre, at det er en meget kompleks og dynamisk opgave, som man har outsourcet til Mr. Toucans.
For det første er der nærmest tale om en ny hjemmeside hvert år, da hjemmesiden skal repræsentere eventet, som ændrer sig hvert år både hvad angår indhold og struktur, hvor der bl.a. er særskilte landingpages til de forskellige spor, som High Tech Summit er bygget op af. Læg dertil, at hjemmesiden også skal følge DTU’s designmanual, som også løbende ændres.
For det andet er det en hjemmeside, der skal appellere til mange målgrupper, hvor der i starten af den årlige cyklus er mest fokus på at skaffe udstillere og sponsorer. Senere flyttes fokus til at skaffe besøgende, dvs. fange interessen og få dem guidet sikkert hen til tilmeldingsproceduren. Disse periodiske ændringer kræver naturligvis også løbende ændringer af hjemmesiden.
For det tredje er processen bag hjemmesiden kompleks, bl.a. fordi der er mange – overvejende eksterne – stakeholdere knyttet til hjemmesidens backend, f.eks. som leverandører af content eller som brugere af den information, som deltagerne registrerer via hjemmesiden. Alt det skal gå op i en højere enhed og knyttes sammen via hjemmesiden.