Excito er gearet til vækst med ny hjemmeside fra Mr. Toucans

Interview med Excito

For mange startups har det høj prioritet at få en hjemmeside i luften, nogle gange før produktet er helt på plads. Excito som er eksperter i telemarketing, gjorde det præcis omvendt: Virksomhedens første fem år blev brugt på at skabe virksomheden, dvs. udvikle ydelser, ansætte medarbejdere og opbygge en fast kundekreds, alt sammen ved hjælp af netværk, anbefalinger, mund-til-mund og med LinkedIn som den eneste digitale platform.

Hjemmesiden skal understøtte den fortsatte vækst

Så hvorfor overhovedet bruge kræfter på en hjemmeside? Henrik Hammerskov, der er medejer og salgsdirektør i Excito, forklarer:

”I takt med at vi selv vækster, ønsker vi at tiltrække større virksomheder som kunder. Større virksomheder er lig med flere beslutningstagere og formaliserede indkøbsprocesser, og derfor er en professionel og troværdig hjemmeside et vigtigt visitkort.”

Samtidig ønskede Excito også at benytte sig af marketing automation, og her er hjemmesiden det helt nødvendige knudepunkt. Henrik uddyber:

”Vi har opbygget stor viden og udviklet nogle effektive metoder, det er fundamentet for vores arbejde med telemarketing. Den viden vil vi gerne dele ud af til kunder og andre interesserede, da det efter vores mening er det bedste bevis på kvaliteten af vores ydelser. Sagt på nutidsdansk har vi rigtigt meget godt content, som egner sig supergodt til blogs, nyhedsbreve og sociale medier.”

Nem vej fra idé til færdig hjemmeside

Via anbefaling fra netværk fandt Henrik frem til Mr. Toucans, som gik i gang med at udvikle hjemmesiden. Det foregik på den måde, at Henrik forklarede, hvad hjemmesiden skulle udstråle og hvad de håbede at få ud af den. Det blev af Mr. Toucans oversat til et visuelt udtryk, en overordnet struktur for hjemmesiden samt en række skabeloner til forskellige typer indhold.

”Teknikken bag en hjemmeside er ikke noget vi har forstand på, så det var en meget positiv oplevelse at se, hvordan vores ønsker blev omsat til en visuelt lækker hjemmeside, hvor der samtidig er styr på det funktionelle som for eksempel SEO og overholdelse af GDPR og cookie-regler fortæller Henrik.

Resultatet er, at Excito nu har en hjemmeside, hvor både de og deres samarbejdspartnere kan gå ind og opdatere indhold. Henrik har allerede haft positive erfaringer med effektivt samarbejde på kryds og tværs, mellem dem selv, andre samarbejdspartnere og Mr. Toucans, som stadig er inde i billedet, når der skal laves lidt mere krævende ændringer.

”Et webbureau med styr på teknikken – og mere til”

Efter Henriks opfattelse er en del af forklaringen på det gode resultat, at Mr. Toucans spænder over forskellige kompetencer, som alle er vigtige, når der skal laves hjemmesider:

”På den ene side har vi den dybe tekniske kompetence repræsenteret: hvordan skal hjemmesiden skrues sammen for at være maksimalt effektiv og overholde diverse regler. På den anden side oplever vi en rigtig forretningsmæssig forståelse af vores services og målgrupper, hvilket giver anledning til gode spørgsmål og forslag, som er med til at øge kvaliteten,” uddyber Henrik, før han slutter af med:

”Vi har oplevet Mr. Toucans som en ærlig og professionel virksomhed, og jeg tøver ikke med at give dem min varmeste anbefaling.”

Mr. Toucans Postkasse

Nyheder

Få tips og tricks til din hjemmeside

Få bedre resultater ud af din hjemmeside med vores nyhedsbrev. Hold dig opdateret i den digitale verden med nye tips og tricks hver måned.

Har du brug for en hånd?

SÅ er du kommet til det rigtige sted.

Brug for en hånd