Dansk nichevirksomhed med global kundekreds vælger hjemmeside fra Mr. Toucans

Interview med ImmuMap

Nord for København holder den danske contract research organisation (CRO) ImmuMap til. Ved at bruge metoden flow cytometri kan ImmuMap vurdere cellulær immunitet, hvilket bl.a. indgår i moderne behandling af autoimmune sygdomme og cancer, hvor immunterapi benytter kroppens eget immunforsvar til målrettet at bekæmpe kræftceller. Der er på verdensplan få virksomheder med den samme højt specialiserede viden som ImmuMaps, og virksomheden indgår i forsknings- og udviklingsaktiviteter for de globale virksomheder inden for pharma og biotek og for akademisk forskning på universiteterne.

ImmuMaps mulige marked er globalt og meget stort, og hverken leverandører eller kunder har overblik over alle aktører. Internetsøgninger er den normale måde at finde nye samarbejdspartnere på, og derfor har ImmuMaps hjemmeside en stor og direkte indflydelse på virksomhedens succes.

Søgte partner og ikke bare en leverandør

ImmuMap havde gjort sig nogle mindre positive erfaringer med at benytte en standardiseret hjemmeside-pakke, som var for ufleksibel i forhold til ImmuMaps specielle type virksomhed, og som også var behæftet med en del tekniske fejl, hvilket har en negativ effekt på antal besøgende på siden. I stedet for begyndte man at kigge sig om efter en ny løsning, og Philip V. Hansen, som er Research Scientist og ansvarlig for processen, forklarer:

”Vi havde lært, at vi ikke havde brug for en leverandør af standardydelser, men en samarbejdspartner, som sætter sig ind i vores virksomhed og vores situation og kan hjælpe os på hele rejsen. Vi ved godt, hvor vi skal hen, men ikke hvordan.”

ImmuMap havde tidligere haft dialog med Mr. Toucans, og det var derfor naturligt at invitere til endnu en snak, som endte med et nyt partnerskab, som omfatter i første omgang design og udvikling af den nye hjemmeside inkl. SEO, GDPR og Smart Translate.

En trin-for-trinproces, som løbende blev tilpasset til ImmuMaps virkelighed

Projektet startede med nogle afklarende drøftelser, hvor Mr. Toucans havde mulighed for at sætte sig ind i ImmuMaps forretning, og hvor alle de mulige delelementer af en hjemmeside var oppe og vende. På baggrund af drøftelserne anbefalede Mr. Toucans, at første trin skulle være selve hjemmesiden, og der blev lavet en projektplan, som tog højde for den relativt stramme deadline på 6 uger, som ImmuMap havde.

Herefter gik det stærkt: Møder med Mr. Toucans designer om layout og design, som resulterede i en mock-up, som Philip og kollegerne hurtigt kunne godkende.

ImmuMap havde i forvejen de fleste af teksterne på plads, og efter mock-up’en var godkendt, blev der arbejdet på fuld kraft med at få teknikken på plads og teksterne lagt ind. Philip fortæller om processen:

”Processen kørte meget effektivt, og var en god blanding af, at aftaler og deadlines gensidigt blev overholdt samtidig med, at Mr. Toucans altid gav sig tid til at øse ud af deres ekspertviden og svare på vores spørgsmål”.

ImmuMap tilfredse: Teknisk velfungerende og flot designet hjemmeside og god proces

Resultatet i skrivende stund, ca. en måned efter launch, er en teknisk toptrimmet og flot hjemmeside. I første omgang er de gamle SEO-positioner blevet overført til den nye side, og herfra er planen at forbedre disse positioner i samarbejde med Mr. Toucans. Et samarbejde, der også forventes at omfatte online markedsføring og video. Philip konkluderer:

”Alt i alt har vi oplevet Mr. Toucans som en forstående, effektiv og kompetent samarbejdspartner, som altid tager sig tid til at svare på vores spørgsmål, så vi kan følge med i, hvad der sker.”

Mr. Toucans Postkasse

Nyheder

Få tips og tricks til din hjemmeside

Få bedre resultater ud af din hjemmeside med vores nyhedsbrev. Hold dig opdateret i den digitale verden med nye tips og tricks hver måned.

Vi deler marketing hacks hver måned.

Lær hvordan du får mest mulig trafik og konverteringer med vores eksklusive tips, vi kun deler med vores abonnenter.