Interview med MedTrace

Ny datadreven hjemmeside sikrer MedTrace en plads i det globale videnskabelige community.

MedTrace er en pharmaceutisk startup, som arbejder målrettet på at udvikle metoder til at forbedre PET skanninger. MedTrace er ikke kendt i Danmark og skal egentlig ikke være det. Til gengæld er det vigtigt, at MedTrace dukker op med en god placering i søgemaskinerne, når specialister og forskere verden over søger på bestemte nøgleord, fordi internationalt samarbejde om udvikling og klinisk afprøvning er afgørende for virksomhedens succes.

I midten af 2019 var MedTrace klar til at rykke op på næste niveau af hjemmeside og processen med Mr. Toucans begyndte.

”Mr. Toucans opsøgte os og med sig havde de en rapport om vores daværende hjemmeside. Rapporten var baseret på en analyse af tilgængelige data om hjemmesiden og viste fremfor alt en række svagheder, bl.a. hvad angår sikkerheden af vores udgående links, GDPR-compliance og søgemaskineoptimering. En efter vores mening unik og effektiv value proposition”, fortæller Martin Stenfeldt, grundlægger og CEO hos MedTrace.

Det er ikke det ydre, men det datadrevne, der tæller

Martin og kollegerne fandt især, at Mr. Toucans datadrevne tilgang til hjemmesider er unikt:

”Det vigtigste for os var at få en hjemmeside, der bygger på konkret, kvantitativ og kontinuerlig viden om, hvad der faktisk dur. Det er er meget vigtigere end et flot design, som i værste fald kan betyde, at hjemmesiden fungerer dårligere”, fortæller Martin.

Implementering af den ny hjemmeside krævede minimal involvering af MedTrace

Det første møde mundede ud i et konkret tilbud om ny hjemmeside. Tilbuddet var overskueligt,
letforståeligt og opdelt i en basisdel og nogle tillægsydelser. Fra aftalen blev indgået, har MedTrace’s bidrag
til den nye hjemmeside været ganske overskuelige:

”Mr. Toucans præsenterede os for en mockup, som kun krævede ganske få tilpasninger. Vores eksisterende indhold er i høj grad blevet genanvendt, men nu i en søgemaskineoptimeret struktur. Alt i alt har det for os været et nemt projekt, fordi vi har fundet en Leverandør med en højt udviklet evne til at eksekvere”, uddyber Martin.

Abonnement giver faste forudsigelige omkostninger og fjerner bekymringer

Samarbejdet mellem MedTrace og Mr. Toucans er fortsat, efter den nye hjemmeside kom i luften i
december 2019. MedTrace har valgt et abonnement, som dækker hosting og løbende teknisk optimering af hjemmesiden. Desuden sørger Mr. Toucans som en del af abonnementet for den løbende overvågning af, om hjemmesiden performer som den skal og om den til stadighed lever op til bl.a. GDPR og cookiereglerne.

Når MedTrace er klar til at lancere produkter og skal til at sælge, kan hjemmesiden også understøtte det,
idet den er modulært opbygget. Martin glæder sig til at fortsætte samarbejdet og afslutter:

”Vi er glade for at have fundet en partner, som er skarpe, når det kommer til datadrevne hjemmesider og samtidig har evnen til at eksekvere. Så vi anbefaler gerne Mr. Toucans.”

Mr. Toucans Postkasse

Nyheder

Få tips og tricks til din hjemmeside

Få bedre resultater ud af din hjemmeside med vores nyhedsbrev. Hold dig opdateret i den digitale verden med nye tips og tricks hver måned.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Brug for en hånd

Har du brug for en hånd?

Så er du kommet til det rette sted

Få inspiration til din hjemmeside eller hjælp til dit digitale marketingsprojekt.

Vores digitale verden ændrer sig konstant. Derfor holder vi os optaget med nye tiltag, ændringer i markedet, nye funktioner, nye sikkerhedskrav og meget mere. Det vil vi gerne dele med dig. Skriv dig op til vores e-nyheder her.

Nyhedsbrevet indeholder bl.a. nyheder om:

Tilmeld dig her.