Ny hjemmeside støtter SMILfondens arbejde med alvorligt og kroniske syge børn

Interview med Sisse Fisker fra SMILfonden

SMILfonden er en velgørende forening med det altoverskyggende formål at forbedre tilværelsen for familier med alvorligt eller kronisk syge børn. Dét formål gennemsyrer arbejdet i fonden: jo større en del af fondens indtægter, der bliver anvendt til gavn for børnene og deres familier, jo bedre.

Behov for moderne hjemmeside til at matche SMILfondens aktiviteter

Sisse Fisker, som er stifter og direktør i SMILfonden, udtrykker det således:

”Det er gået stærkt siden starten for 6 år siden. Vi har nu en professionel organisation, der står for mere end 100 aktiviteter om året, både på hospitalerne i form af især hospitalsfester, og uden for hospitalerne i form af bl.a. SMILcamps, netværksture og rådgivning. I sammenligning med denne hurtige udvikling har vores hjemmeside nærmest stået helt stille.”

En uholdbar situation, fordi hjemmesiden er en vigtig platform til indsamling af bidrag. Så SMILfonden var indstillet på forandringer, da de blev kontaktet af Mr. Toucans. ”Som sendt fra himlen”, udtrykker Sisse det. Den gode timing blev begyndelsen på samarbejdet mellem SMILfonden og Mr. Toucans.

Krav om sikkerhed, synlighed og øget trafik til hjemmesiden

Et af SMILfondens krav til den nye hjemmeside var, at den skulle generere mere trafik, bl.a. ved at benytte muligheden for Google Grants; en speciel adwordservice, som Google stiller gratis til rådighed for velgørende organisationer. Mr. Toucans byggede motoren og design bag hjemmesiden, så det fungerer smidigt, og skabte i fællesskab med SMILfonden en SEO-venligt struktur på siden, som medarbejderne i SMILfonden kunne levere SEO-optimerede tekster til.

Mange bidrag fra virksomheder og private bliver doneret via hjemmesiden, hvilket den nye hjemmeside skulle kunne håndtere på sikker vis, hvilket er gjort ved, at de aktuelle retningslinjer for digital sikkerhed er fulgt.  

Endelig giver den nye hjemmeside SMILfonden mulighed for at analysere brugernes adfærd på siden. Den nye viden bliver et vigtigt input til den løbende opdatering af hjemmesiden.

En levende hjemmeside, som er let at vedligeholde

Med den nye WordPress hjemmeside har SMILfonden fået en brugervenlig frontend, dvs. medarbejderne kan nu selv at lægge nyt indhold på osv. og er ikke længere afhængige af en ekstern partner. Samtidig er der opbygget en struktur på hjemmesiden, som sætter fokus på nyheder og aktiviteter, og dermed giver et mere retvisende billede af fondens mange aktiviteter.

Hjemmesidens layout er lavet af Mr. Toucans ud fra SMILfondens overordnede retningslinjer og Sisse giver det følgende ord med på vejen:

”Det første forslag til layout sad lige i øjet. Jeg er sindssygt glad for det meget enkle layout.”

”Klar anbefaling af Mr. Toucans”

Sisse fortæller videre, at hun og kollegerne i SMILfonden har været yderst tilfredse med samarbejdet med Mr. Toucans, som har doneret hjemmesiden som et bidrag til SMILfondens arbejde, og samarbejdet fortsætter på almindelige forretningsvilkår, for som Sisse konkluderer:

”Vi kan helt klart anbefale Mr. Toucans.”

Mr. Toucans Postkasse

Nyheder

Få tips og tricks til din hjemmeside

Få bedre resultater ud af din hjemmeside med vores nyhedsbrev. Hold dig opdateret i den digitale verden med nye tips og tricks hver måned.

Brug for en hånd

Har du brug for en hånd?

Så er du kommet til det rette sted

Vi deler marketing hacks hver måned.

Lær hvordan du får mest mulig trafik og konverteringer med vores eksklusive tips, vi kun deler med vores abonnenter.

Tilmeld dig her.