KTL Sports Floors
KTL Sports Floors havde brug for en ændring i deres hjemmeside og katalogmateriale, der var blevet forældet. Valget faldt på Mr. Toucans, fordi virksomheden her kunne få én samlet marketingpakke.
”Vi indså, at vi havde brug for noget ekstern support til at få det sat op på den rigtige måde. Det har vi valgt at investere i, og det har vi på ingen måde fortrudt.” – Ole Slott, Technical Director
Mål & udfordring
KTL Sports Floors ønskede at opdatere deres katalogmateriale og hjemmeside, så de begge fremstod mere moderne og modtagerorienterede. Samtidig skulle der helst være overensstemmelse i udtrykket på de to, da et af formålene med kataloget var at lede folk ind på hjemmesiden.
”Det var en udfordring at køre parallelløb med kataloget og hjemmesiden samtidig. Men Mr. Toucans fik lavet et design, der fungerede både i kataloget og i den virtuelle del. Samtidig leverede de nogle gode betragtninger i forhold til brugerrejsen. Hvad brugeren egentlig har brug for at vide for at få lyst til at investere i et sportsgulv hos os.” Ole Slott, Technical Director hos KTL Sports Floors
Brugte værktøjer
Hjemmeside
Webdesign
Produktkatalog
Hosting, SEO & GDPR
Smart Translate
Datastyring
Lead Generering
Opgavebeskrivelse
KTL Sports Floors kom til Mr. Toucans med et ønske om at gøre deres marketingmateriale mere nutidigt. Det indebar at:
- give det et nyt design, der udstråler professionalisme og troværdighed
- tilpasse sprog og indhold til modtageren
- bygge hjemmesiden op med mulighed for at vise virksomhedens prestigeprojekter frem
Indtil nu har KTL Sports Floors selv stået for hjemmesiden og marketingsmaterialet, men med skiftende held:
”De kompetencer har vi ikke i vores virksomhed. Der var alt for mange tekniske specifikationer i vores katalog. Det var for teknisk og for voldsomt. Her har Mr. Toucans leveret nogle gode betragtninger i forhold til brugerrejsen. Vi har fået en brochure og en hjemmeside, hvor de tekniske specifikationer ikke skygger for budskabet: at vi laver virkelig gode sportsgulve.”
Hør hvordan vi transformerede KTL Sports Floors online tilstedeværelse med en ny hjemmeside
Resultat
Nu kan KTL Sports Floors med ro i maven sende potentielle kunder ind forbi hjemmesiden. Den giver nemlig indtryk af en professionel virksomhed, der også kan løfte de helt store projekter. På den måde har virksomheden kunnet bygge troværdighed op om deres profil, blandt andet ved at vise tidligere projekter.
”Hjemmesiden har gjort, at hvis nogen var i tvivl, om vi kunne levere, så er de det ikke mere” fortæller Ole Slott.
Ligeledes har Ole og KTL Sports Floors fået et værktøj til den fremtidige markedsføring i form af de rapporter, som Mr. Toucans leverer. Det giver et indtryk af, hvem der kigger på hjemmesiden, og det er brugbart, fastslår Ole Slott.
Han fremhæver desuden den gode sparring, som han har fået hos Mr. Toucans.
”Det er ikke altid, vi har været enige. Men Mr. Toucans har godt styr på den kommercielle del og har taget diskussionen med os på en god måde. Det, der er kommet ud, er godt gennemarbejdet.”
Om Resino Inks
KTL Sports Floors er leverandør af sportsgulve til arenaer og haller over hele verden. Deres sportsgulve er kendetegnet ved at være ekstremt holdbare med omkring 50 års levetid. Desuden behandler KTL Sports Floors deres sportsgulve med en særlig UV-lak, der beskytter gulvet i lang tid og minimerer vedligeholdelsen.