Medtrace

Ny datadreven hjemmeside sikrer MedTrace en plads i det globale videnskabelige community.

”Vi er glade for at have fundet en partner, som er skarp, når det kommer til datadrevne hjemmesider, og samtidig har evnen til at eksekvere.” – Martin Stenfeldt, CEO

Om MedTrace

MedTrace er ikke kendt i Danmark og skal egentlig ikke være det. Til gengæld er det vigtigt, at MedTrace dukker op med en god placering i søgemaskinerne, når specialister og forskere verden over søger på bestemte nøgleord, fordi internationalt samarbejde om udvikling og klinisk afprøvning er afgørende for virksomhedens succes.

Mr. Toucans’ rapport om MedTraces daværende hjemmeside viste, at der var udfordringer med GDPR, søgemaskineoptimering og sikkerheden af de udgående links. Derfor blev opgaven at skabe en hjemmeside, der lever op til nutidens krav, både når det handler om SEO, og når det handler om sikkerhed.

Brugte værktøjer

Hjemmeside
Webdesign
Logo
SEO, GDPR & Hosting
Sprogversioner

Mål & udfordring

MedTrace er ikke kendt i Danmark og skal egentlig ikke være det. Til gengæld er det vigtigt, at MedTrace dukker op med en god placering i søgemaskinerne, når specialister og forskere verden over søger på bestemte nøgleord, fordi internationalt samarbejde om udvikling og klinisk afprøvning er afgørende for virksomhedens succes.

Mr. Toucans’ rapport om MedTraces daværende hjemmeside viste, at der var udfordringer med GDPR, SEO og sikkerheden. Derfor blev opgaven at skabe en hjemmeside, der lever op til nutidens krav, både når det handler om SEO, og når det handler om sikkerhed.

Opgavebeskrivelse

MedTrace ønskede en effektiv hjemmeside, der virker, som den skal, og giver værdi. I den henseende mener Martin Stenfeldt, grundlægger og CEO hos MedTrace, at Mr. Toucans datadrevne tilgang til hjemmesider er unik.

”Det vigtigste for os var at få en hjemmeside, der bygger på konkret, kvantitativ og kontinuerlig viden om, hvad der faktisk dur. Det er er meget vigtigere end et flot design, som i værste fald kan betyde, at hjemmesiden fungerer dårligere”, fortæller han.

Resultat

Det første møde med Mr. Toucans mundede ud i et konkret tilbud om ny hjemmeside. Tilbuddet var overskueligt, letforståeligt og opdelt i en basisdel og nogle tillægsydelser. Fra aftalen blev indgået, har MedTrace’s bidrag til den nye hjemmeside været ganske overskuelige.

”Mr. Toucans præsenterede os for et mockup, som kun krævede ganske få tilpasninger. Vores eksisterende indhold er i høj grad blevet genanvendt, men nu i en SEO-struktur. Alt i alt har det for os været et nemt projekt, fordi vi har fundet en leverandør med en højt udviklet evne til at eksekvere”, uddyber Martin.

Samarbejdet mellem MedTrace og Mr. Toucans er fortsat, efter den nye hjemmeside kom i luften. Det omfatter bl.a. en aftale på hosting, GDPR, SEO og løbende teknisk optimering af hjemmesiden. Desuden sørger Mr. Toucans for den løbende overvågning af, om hjemmesiden performer, som den skal, og om den til stadighed lever op til bl.a. GDPR og cookiereglerne.

Når MedTrace er klar til at lancere produkter og skal til at sælge, kan hjemmesiden også understøtte det, idet den er modulært opbygget. Dermed har MedTrace fået en langtidsholdbar og fleksibel hjemmesideløsning, der kræver minimal involvering fra deres side.

Vi er glade for at have fundet en partner, som er skarp, når det kommer til datadrevne hjemmesider, og samtidig har evnen til at eksekvere. Så vi anbefaler gerne Mr. Toucans.
Martin Stenfeldt
CEO, MedTrace

Andre cases

Har du brug for en hånd?

Så er du kommet til det rigtige sted.