Nyt design til din hjemmeside

Hvis du overvejer et nyt webdesign til din hjemmeside, har vi nogle tips til, hvordan du gør det til en succes..

Hvad er et godt webdesign?

Tag udgangspunkt i dig selv. Hvad er vigtigt for dig, når du er på udkig efter information eller et nyt produkt på internettet?

  • Brugervenlig hjemmeside?
  • Tryghed og sikkerhed?
  • Overskuelighed og enkelthed?
  • Kvalitetsbilleder og video?

 

Dette er nogle af de vigtigste signaler, som Google fremhæver for en god hjemmeside. Hvis dine besøgende mener, at din hjemmesider indeholder disse elementer, så er det nok ikke dig, men dine konkurrenter, der skal overveje et re-design af deres hjemmeside.

 

Største fejl

En af de største fejl, man begår, når det kommer til re-design eller nyt design af hjemmesider, er ikke at have et klart billede af, hvad hjemmesiden skal indeholde. Du bør have en klar ide om, hvem målgruppen er, hvad jeres målsætning er, og hvem du gerne vil kommunikere til. Har du ikke det, vil afgørende punkter kunne overses og slutproduktet vil formentligt ikke blive tilfredsstillende.

Hvad virker og hvad virker ikke?

Først finder du ud af, hvad der ikke fungerer på din nuværende hjemmeside, og hvad der rent faktisk virker. Det gør du blandt andet ved at gennemgå al din data fra datarapporter, SEO-rapporter, Google Analytics, heatmaps og andre datakilder fra hjemmesiden.

 

Målsætning

Hvad er målet med din hjemmesiden og hvem skal den henvende sig til? Dette er muligvis det samme som for din eksisterende hjemmeside, men det er en god ide at genbesøge målsætningerne, da de har det med at ændre sig. Man kan anvende få eller mange målsætninger for en hjemmeside, men fælles for målsætningerne skal være, at de er målbare og præcise. Det kan både være antal besøgende, besøgstid, antal konverteringer, afvisningsprocent etc.

 

Hvor meget skal man ændre?

Nogle gange vil man sikkert komme frem til, at hjemmesiden skal have et helt nyt webdesign, og andre gange kan man nøjes med at ændre det gamle. Det er vigtigt, at du ikke ændrer design bare for ændringens skyld. Din tidligere analyse bør kunne give dig svar på, hvor meget eller hvor lidt du skal ændre på designet. Vær opmærksom på at gemme alt, der fører organisk trafik til din hjemmeside, da det bl.a. påvirker din placering i Google.

 

Feedback på din hjemmeside

Anvend neutral feedback fra personer som kender din virksomhed, som f.eks. kunder, leverandører, kollegaer, familie etc. Du er også velkommen til at bruge vores designer, Karin, til sparring.

 

Afslutning

Nu når har gennemgået ovenstående punkter, er det tid til at beslutte, om der er behov for et nyt webdesign. Dernæst skal du se på, om du har resurser og kompetencer til at udføre redesignet selv, eller om du vil give opgaven til et professionelt webbureau.

Mr. Toucans Postkasse

Nyheder

Få tips og tricks til din hjemmeside

Få bedre resultater ud af din hjemmeside med vores nyhedsbrev. Hold dig opdateret i den digitale verden med nye tips og tricks hver måned.