Skab omkostningsreduktioner og en øget produktivitet med et PIM-system

PIM-systemet giver et godt fundament for at skabe værdi via jeres produktdata. 

Det vil være muligt at logge ind i PIM-systemet, via en webadresse (URL). I PIM-systemet kan man opbevare virksomhedens aftaler, produkter, specifikke priser, billeder, varenummer, varianter, lagerstatus og meget mere. Det betyder, at kunderne kan afgive ordrer, når det passer dem, og alt foregår automatisk og uden leverandørens indblanding.

God service
En forudsætning for at give en god kundeoplevelse, er at jeres kunder skal kunne finde al information om jeres produkter og ydelser – og netop derfor er det en rigtig god ide at koble et PIM-system til jeres produktdata.

Hvordan kan PIM-systemet hjælpe?
PIM-systemet giver et godt fundament for at skabe værdi via jeres produktdata. Nedenfor finder du 6 funktioner, som PIM-systemet indeholder: 

1. Data kan samles et sted:
PIM-systemet giver jer et overblik over og adgang til data på tværs af alle produkter inkl. varianter, produktgrupper, priser, sprog m.m. I har ligeledes mulighed for at opdatere jeres produkter i kernesystemet, som kan være ERP-systemet (økonomisystemet), PIM-systemet eller noget helt tredje, hvorefter at PIM automatisk opdaterer jeres kataloger, webshops, prislister, forhandler aftaler og meget mere.

2. Automatiser produktion af processer:
Med et PIM-system har man mulighed for at automatisere processer som f.eks. oprettelse af produkter, priser, prislister, kataloger. Samtidig er der mulighed for, at jeres kunder, leverandører og medarbejder kan oprette deres eget kundespecifikke katalog.

3. Automatisere manuelle processer:
Med et PIM-system er der mulighed for at berige jeres produkter med f.eks. foto, logo, udvidet tekst eller en anden type af data. Det er med til at spare tid og omkostninger, da man ikke skal opdatere sine produkter forskellige steder.

4. Workflow:
Med et PIM-system vil der opstå et automatiseret workflow. Det betyder, at forskellige afdelinger i jeres virksomhed, der enten skal ind over en ny side, nyt produkt, nyhed eller lignede, automatisk notificeres via e-mail, når der er noget nyt man skal orienteres om, dette kan f.eks. være at godkende eller at tilføje med mere data.

5. Sprog og oversættelser:
PIM-systemet gør det muligt at anvende sprogvarianter, således at man kan kanalisere produktdata på forskellige sprog alt afhængig af modtageren. Disse forskellige produktfelter kan eksporteres fra andre eksterne systemer som f.eks. Excel.

6. Multiredigering af flere produkter på samme tid:
PIM-systemet gør det muligt at vælge flere produktfelter, hvor I kan håndtere beskrivelser, oversættelser, kategorisering, varianter, og relaterede produkter på samme tid. Dette værktøj er perfekt til oprettelse og vedligeholder af produktdata.

Denne beskrivelse er kun et kort overblik over nogle af de mange egenskaber PIM-systemet indeholder. Tag endelig fat i os og hør, hvad vi kan gøre for netop jeres virksomhed. Vi står til rådighed på info@mrtoucans.dk eller +45 71 99 80 08.

Nyhedsbrev

Få tips og tricks til din hjemmeside

Få bedre resultater ud af din hjemmeside med vores nyhedsbrev. Hold dig opdateret i den digitale verden med nye tips og tricks hver måned.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Lær hvordan du får mest mulig trafik og konverteringer med vores eksklusive tips og tricks.

Har du brug for en hånd?

SÅ er du kommet til det rigtige sted.

Brug for en hånd