Hvordan fungerer nyhedsbreve?
Med nyhedsbreve har du en direkte kommunikationskanal til dine kunder. Modtagerne af jeres nyhedsbreve har aktivt tilmeldt sig servicen, og afstemt med sig selv, hvilke forventninger de har til virksomheden og den information, der fremtidigt bliver sendt ud. Modtageren er klar til at lytte til jer, så I skal nu bruge denne mulighed til at markedsføre virksomheden og skabe salg gennem nyhedsbreve.
Hvorfor skal jeg sende nyhedsbreve, når vi allerede markedsfører os på de sociale medier?
Markedsføring på sociale medier er nødvendigt, men dine opslag kan også nemt blive overset eller glemt i den store mængde af informationer, da dit opslag kun bliver set, hvis din modtager er aktiv, når du udsender det.
I modsætning til markedsføring på sociale medier, ved du, at dine kunder modtager dit nyhedsbrev, og det er målrettet kunder og personer, som er interesserede i din virksomhed og det, I tilbyder. Det vil sige, at du kan bruge en specifik form for kommunikation.
Og for at skabe en endnu mere personlig oplevelse for hver enkelt modtager, kan du yderligere segmentere dine abonnenter ud fra deres interesse, vaner og behov, så hver person kun modtager specifikt det indhold, som de interesserer sig for.
Afslutning
Jo før du kommer i gang med at sende nyhedsbreve, desto hurtigere vil du kunne udbrede dine budskaber og skabe gode relationer til dine kunder. Mangler du inspiration eller hjælp til at kommunikere til dine ideer, kan vi hos Mr. Toucans udføre din e-mail marketing for dig.