Oxymat

Oxymat, Europas største producent af iltgeneratorer, fik brug for en moderne hjemmeside, der kunne håndtere efterspørgslen, da corona ramte.

“Både jeg og mine kolleger er meget glade for vores nye hjemmeside! Jeg kan klart anbefale Mr. Toucans” – Michael Winther, Sales Manager.

Om Oxymat

Oxymat udvikler og producerer generatorer, der leverer oxygen og nitrogen til en lang række industrier og brancher i hele verden. Oxygen og nitrogen er uundværlige i processer og produktioner verden over, uanset om det er på en boreplatform, i en afrikansk mine eller en afsides grønlandsk bygd. Oxymat er den største producent af oxygen- og nitrogengeneratorer i Europa, beskæftiger flere end 100 medarbejdere og har leveret generatorer til mere end 130 lande.

Brugte værktøjer

Hjemmeside
Webdesign
SEO, GDPR & Hosting
Sprogversioner

Mål & udfordring

Som global virksomhed med dansk udgangspunkt har Oxymat brug for en stabil og troværdig online tilstedeværelse for at servicere de mange eksisterende brugere og potentielle købere. Det blev yderligere tydeligt, da COVID19-pandemien ramte i 2020 og efterspørgslen på ilt, dvs. oxygengeneratorer, steg dramatisk.

Den øgede efterspørgsel under corona blev anledningen til at lave en ny hjemmeside til Oxymat, selvom behovet havde været der længe.

”Vores gamle hjemmeside fungerede dårligt rent teknisk, den var alt for lang tid om at loade og lå dårligt i søgemaskinerne. Hvad indholdet angår, så var det nok præget af vores egen begejstring for produkterne med grundige tekniske beskrivelser, som potentielle kunder havde svært ved at se sig selv i,” fortæller Michael Winther, som har være Oxymats projektleder på den nye hjemmeside.

Opgavebeskrivelse

Så da Oxymat blev kontaktet af Mr. Toucans, var timingen heldig. Mr. Toucans forstod udfordringen og kunne skitsere en god løsning, så efter Michael havde haft en snak med nogle tidligere kunder, blev aftalen indgået og arbejdet gik i gang.

Projektet startede med, at Oxymat og Mr. Toucans blev enige om hovedlinjerne; det store billede, og Michael forklarer:

”Vi havde nogle gode diskussioner, hvor vi bidrog med vores indgående kendskab til kundetyper og vores ønsker og krav til, hvad siden skulle udtrykke. Mr. Toucans bidrog med specialistviden, et hav af erfaringer og naturligvis nøgterne og friske øjne på vores produkter og marked. Vi oplevede, at der var en god synergi.”

Efter de indledende diskussioner lavede Mr. Toucans et designoplæg, mens Oxymat gik i gang med at lave indhold, både tekst og billeder. Billederne stammer fra mange forskellige kilder og har derfor af gode grunde et ret uens præg, hvilket blev løst ved, at Mr. Toucans indbyggede et filter i WordPress, så billeder får den samme tone og derfor fremstår ensartet.

Resultat

Oxymat har nu fået en international hjemmeside, der matcher deres behov.

Første udgave af Oxymats nye hjemmeside kom i mål som forventet, hvad angår forbrug af tid og ressourcer, og Michael fortæller, at flere af hans kolleger blev positivt overrasket over, at det gik så hurtigt, som det gjorde. Mange af projektets delafleveringer sad i skabet i første forsøg, så der blev brugt minimal tid på at lave om.

Selvom Oxymat nu har en velfungerende, stopper indsatsen for at øge firmaets online tilstedeværelse ikke her. Der skal nemlig laves flere lokale hjemmesider, som afspejler specifikke vilkår på de forskellige nationale og regionale markeder. Så samarbejdet mellem Oxymat og Mr. Toucans fortsætter, da Oxymat har været meget tilfredse med resultatet.

Både jeg og mine kolleger er meget glade for vores nye hjemmeside! Jeg kan klart anbefale Mr. Toucans, som spænder bredt og mestrer det tekniske og det designmæssige – og kombinerer det med en god portion forretningsmæssig indsigt
Michael Winther
Sales Manager, Oxymat

Andre cases

Har du brug for en hånd?

Så er du kommet til det rigtige sted.