En hjemmesideanalyse giver dig overblik over, hvor godt din hjemmeside klarer sig, og et indblik i dine forbedringsmuligheder.
Vi er en samling af erfarne designere, programmører og dataeksperter, der gennem flere år har oparbejdet kompetencer og udviklet analyseværktøj til at producere en komplet analyse af din hjemmeside. I den 8-siders detaljerede hjemmesideanalyse vil der blandt andet indgå en SEO-analyse, hastighedsanalyse og en GDPR-analyse samt vores vurdering af din hjemmeside.
SEO-analyse
I hjemmesideanalysen indgår blandt andet en SEO-analyse, som vurderer i hvor høj grad din hjemmeside er SEO-venlig. Det har betydning for hvor mange besøgende, der kommer ind på din hjemmeside, når nogen søger efter din virksomhed i Google. Jo højere i søgeresultaterne din hjemmeside fremgår, desto mere trafik vil du opleve og derved også en højere omsætning.
Hastighedsanalyse
I den digitale verden er man ikke glad for ventetid, så derfor er det vigtigt at din hjemmesides indlæsningstid er så hurtig som mulig. Faktisk er det sådan, at hjemmesider med en indlæsningstid på over to sekunder mister op til 40 % af sine besøgende. Derfor har vi valgt, at en del af hjemmesideanalysen består af en hastighedsanalyse af din hjemmeside.
Tekniske fejl
En flot hjemmeside har ikke nødvendigvis mange besøgende. Under hjemmesiden ligger der en motor (backend), som skal eksekvere på en række handlinger bl.a. fra dine besøgende. Hvis denne motor ikke er opdateret og vedligeholdt, ligesom på en bil, så kører motoren enten dårligt eller slet ikke. Problemet er bare, at det kan man hverken høre eller se på hjemmesiden. Desværre ser vi mange virksomheder, som bruger mange penge på at drive trafik til deres hjemmeside, men motoren er desværre i så dårlig stand, at pengene er spildt. Hjemmesideanalysen gennemgår hele din hjemmeside for tekniske fejl og mangler, og i tillæg vil du finde vores forslag til forbedringer.
GDPR-Analyse
Som en del af hjemmesideanalysen tester vi også din hjemmeside i henhold til GDPR-lovgivningen. Vi møder mange virksomheder, der tror deres hjemmeside er GDPR-sikret, men lovgivningen opdateres regelmæssigt, og Datatilsynet kommer jævnligt med nye justeringer, så derfor skal du udføre kontinuerlig kontrol. Det gør, at der er mange hjemmesider, som ikke er GDPR-sikret.

Visuelle forbedringer
”Fandt du det, du søgte”? Dette spørgsmål skal du stille dine besøgende, for hvis ikke de finder det, de søger, meget hurtigt, så risikerer du at miste dem til en konkurrent. Hjemmesideanalysen indeholder information om, hvorvidt din hjemmeside er nem at finde rundt på, om man hurtigt kan finde den information, man søger, og om der er sammenhæng mellem din hjemmesides opbygning, design og layout. Hjemmesideanalysen indeholder også forbedringsforslag til brugeroplevelsen.