Få en gratis Hjemmesideanalyse

– understøttet af eksperter

Hjemmesideanalysen indeholder forbedringer, der optimerer virksomhedens hjemmeside og øger kvalitetstrafikken. Analysen inkluderer blandt andet en SEO-analyse, hastighedstest samt en GDPR-analyse.​

Udfyld formularen og få en gratis hjemmesideanalyse

hvorfor bør du få lavet en HJEMMESIDEANALYSE?

En hjemmesideanalyse giver dig overblik over, hvor godt din hjemmeside klarer sig, og et indblik i dine forbedringsmuligheder.

Vi er en samling af erfarne designere, programmører og dataeksperter, der gennem flere år har oparbejdet kompetencer og udviklet analyseværktøj til at producere en komplet analyse af din hjemmeside. I den 8-siders detaljerede hjemmesideanalyse vil der blandt andet indgå en SEO-analyse, hastighedsanalyse og en GDPR-analyse samt vores vurdering af din hjemmeside.

SEO-analyse

I hjemmesideanalysen indgår blandt andet en SEO-analyse, som vurderer i hvor høj grad din hjemmeside er SEO-venlig. Det har betydning for hvor mange besøgende, der kommer ind på din hjemmeside, når nogen søger efter din virksomhed i Google. Jo højere i søgeresultaterne din hjemmeside fremgår, desto mere trafik vil du opleve og derved også en højere omsætning.

Hastighedsanalyse

I den digitale verden er man ikke glad for ventetid, så derfor er det vigtigt at din hjemmesides indlæsningstid er så hurtig som mulig. Faktisk er det sådan, at hjemmesider med en indlæsningstid på over to sekunder mister op til 40 % af sine besøgende. Derfor har vi valgt, at en del af hjemmesideanalysen består af en hastighedsanalyse af din hjemmeside.

Tekniske fejl

En flot hjemmeside har ikke nødvendigvis mange besøgende. Under hjemmesiden ligger der en motor (backend), som skal eksekvere på en række handlinger bl.a. fra dine besøgende. Hvis denne motor ikke er opdateret og vedligeholdt, ligesom på en bil, så kører motoren enten dårligt eller slet ikke. Problemet er bare, at det kan man hverken høre eller se på hjemmesiden. Desværre ser vi mange virksomheder, som bruger mange penge på at drive trafik til deres hjemmeside, men motoren er desværre i så dårlig stand, at pengene er spildt. Hjemmesideanalysen gennemgår hele din hjemmeside for tekniske fejl og mangler, og i tillæg vil du finde vores forslag til forbedringer.

GDPR-Analyse

Som en del af hjemmesideanalysen tester vi  også din hjemmeside i henhold til GDPR-lovgivningen. Vi møder mange virksomheder, der tror deres hjemmeside er GDPR-sikret, men lovgivningen opdateres regelmæssigt, og Datatilsynet kommer jævnligt med nye justeringer, så derfor skal du udføre kontinuerlig kontrol. Det gør, at der er mange hjemmesider, som ikke er GDPR-sikret.

hjemmesideanalyse

Visuelle forbedringer

”Fandt du det, du søgte”? Dette spørgsmål skal du stille dine besøgende, for hvis ikke de finder det, de søger, meget hurtigt, så risikerer du at miste dem til en konkurrent. Hjemmesideanalysen indeholder information om, hvorvidt din hjemmeside er nem at finde rundt på, om man hurtigt kan finde den information, man søger, og om der er sammenhæng mellem din hjemmesides opbygning, design og layout. Hjemmesideanalysen indeholder også forbedringsforslag til brugeroplevelsen.

hjemmesideanalysen indeholder

hjemmesideanalyse icon 6

SEO - fejl og mangler

I den medfølgende SEO-analyse oplyses hvilke fejl indenfor en lang række tekniske SEO-parametre, som forhindrer dig i at modtage besøgende på din hjemmeside. SEO-rapporten giver også svar på, hvilke SEO-områder din hjemmeside kan forbedres på, og om din side mangler at gøre brug af visse vigtige SEO-elementer. Med denne SEO-rapport kan du forbedre din hjemmesides placering i Googles søgeresultater.

hjemmesideanalyse icon 7

Hastighedsanalyse

Hvis din hjemmeside er for langsom, har folk tendens til at forlade den uden at foretage sig noget. Derfor er det vigtigt at minimere den ventetid, brugeren oplever, når de kommer ind på din hjemmeside. Indlæsningstiden kan f.eks. forbedres ved at komprimere billeder eller flytte til en bedre server. I hastighedsrapporten finder du den gennemsnitlige indlæsningstid for din hjemmeside samt hovedårsagerne til en evt. lang indlæsningstid.

hjemmesideanalyse icon 4

Mobilvenlighed

Hjemmesider tilgås mere fra mobilen end fra computeren. Det betyder blandt andet, at det er helt essentielt, at både design, layout, billeder etc. er tilpasset mobiltelefonen. I hjemmesideanalysen kan du læse om, hvor godt din hjemmeside klarer sig på mobiltelefonen, som er helt afgørende, da Google prioriterer mobilvenlige hjemmesider højt.

hjemmesideanalyse icon 8

Visuelle forbedringer

De besøgende på din hjemmeside vurderer altid din sides autenticitet ud fra bl.a. det visuelle udtryk. Udstråler din hjemmeside ikke troværdighed, vil de forlade din side for at finde en hjemmeside, de føler sig mere trygge på. Hjemmesideanalysen giver forslag til områder, der kan forbedres ved at optimere visse visuelle elementer og deres placering. Hjemmesideanalysen giver bl.a. forslag til, hvordan du kan forbedre brugeroplevelsen på din hjemmeside.

hjemmesideanalyse icon 1

Tekniske fejl

Et hjemmesidetjek giver hurtigt et overblik over antallet af tekniske fejl. Jo flere tekniske fejl, jo færre besøgende, og jo mindre aktivitet er der på hjemmesiden. Hjemmesideanalysen giver dig det fulde overblik over de tekniske fejl på din hjemmeside inkl. forbedringsforslag til alle fejlene. Med andre ord kan du anvende analysen til at forbedre din hjemmeside og øge trafikken.

hjemmesideanalyse icon 2

GDPR-analyse

Datatilsynet kan give bøder på op til €10 millioner, hvis ikke virksomheden har styr på GDPR-lovgivningen. GDPR-analysen er inkluderet i hjemmesideanalysen og fortæller dig, om din hjemmeside efterlever kravene til GDPR på din hjemmeside.

hjemmesideanalyse og SEO-analyse

Hvorfor bør du få lavet en SEO-analyse?

CTR står for ”Click Through Rate”, og det definerer, hvor mange af de personer, der har set en hjemmeside i søgeresultaterne, som rent faktisk klikkede på den. Så hvis plads nr. 10 i Googles søgeresultater har en CTR på 2,5%, har 2,5% af de folk, som har kigget på plads nr. 10, altså klikket på den.

Det betyder, at hvis din hjemmeside bliver fundet ved en søgning, men den ikke figurerer på side 1, vil den med høj sandsynlighed aldrig blive fundet. Resultatet på plads nr. 1 i søgeresultaterne har en gennemsnitlig CTR på 28,5%. Plads nr. 2 har en gennemsnitlig CTR på 15% og plads nr. 3 har en gennemsnitlig CTR på 11%. Antallet af modtagne klik falder altså hurtigt. Så hurtigt, at hjemmesider fundet på side 2 af søgeresultaterne har en gennemsnitlig CTR på under 1%. Det er netop dette, der gør det så vigtigt at få lavet en SEO-analyse af din hjemmeside. Mr. Toucans’ hjemmesideanalyse inkluderer også en gratis SEO-analyse, så klik her for få lavet den.

Hvad er seo?

SEO-optimering af din hjemmeside vil hjælpe dig med at blive fundet af søgemaskiner, og den vigtigste af disse er Google. Omkring 70% af alle internetsøgninger i 2019 blev foretaget på Google, men hvordan finder Google frem til de resultater, den viser dig, når du har foretaget en søgning? Man kan sammenligne Googles SEO-retningslinjer med indekseringsregler. Det er de regler, Google har fastlagt for, hvilke resultater, der skal vises, og med hvilken placering de skal vises, ved specifikke søgninger. Det betyder altså, at hvis man forstår Googles indekseringsregler og optimerer sin side efter disse indekseringsregler, vil man rangere højere på listen i Googles søgeresultater. Og hvorfor er det så vigtigt at blive rangeret højt? Dette studie viser, at antallet af klik, som hver hjemmeside i søgeresultaterne modtager, falder drastisk og hurtigt, jo længere nede på listen af søgeresultater, man kommer. Allerede på plads nr. 10 af søgeresultaterne har siden en gennemsnitlig CTR på kun 2,5%.

Hvad indeholder vores SEO-analyse?

Ved hjælp af vores gratis SEO-analyse kan du altså blive opmærksom på, hvilke fejl og mangler din hjemmeside har, som gør, at den rangeres lavt i Googles søgeresultater. Du kan så få foretaget en hjemmesideoptimering, som gør op med de fejl og mangler, din side lider under, og derved hæve din plads i søgeresultaterne. Jo højere i søgeresultaterne, din hjemmeside rangerer, desto flere besøgende vil du modtage, og dermed vil du øge dine konverteringer og profit/ antal brugere.

Hvorofor bør du få lavet en GDPR-analyse?

GDPR er nogle lovpligtige retningslinjer, som din hjemmeside skal opfylde for at beskytte dine brugeres data. Du kender det måske under navnene persondataforordningen eller databeskyttelsesforordningen. Hvis din hjemmeside benytter sig af platforme som Google Analytics, Facebook pixel eller lign., er det vigtigt at du både informerer dine brugere om det og samtidigt giver dem muligheden for at sige ”nej tak” til, at disse platforme må indsamle deres data.

Hvorfor er det vigtigt at indordne sig under GDPR-reglerne?
Den mest konkrete grund vil for de fleste virksomheder være konsekvenserne af ikke at underlægge sig GDPR-reglerne. Da disse regler er blevet fastlagt af Europaparlamentet, er de altså lovpligtige for stort set alle virksomheder i Europa. Efterlever din hjemmeside ikke GDPR-reglerne, kan du risikere bøder på op til 20 millioner euro eller 4% af virksomhedens globale omsætning. Ydermere kan den ansvarshavende i værste fald få en fængselsdom.

GDPR skaber troværdighed

Men det er ikke blot konsekvenserne, der bør overbevise dig om, at din hjemmeside bør få en GDPR-analyse. Amerika er underlagt GDPR-regler som dem, vi er underlagt i Europa. En undersøgelse fra Akamai viste, at 66% af de deltagende amerikanere, ville ønske, at der blev implementeret lignende databeskyttelseslove i USA. Kun 15% synes ikke om de i EU implementerede GDPR-regler. Det kan derfor antages, at en potentiel kunde vil vælge at handle på en hjemmeside, der værner om kundens data fremfor hos en konkurrent, som ikke gør.

Et af de vigtigste elementer i forhold til, om brugerne forlader din side uden at foretage nogen handling, er om brugerne vurderer din hjemmeside som værende troværdig. Hvis brugerne er utrygge ved, hvordan deres data bliver indsamlet og brugt, og de ikke selv bliver tilbudt kontrol over den data, der indsamles omkring dem, vil din hjemmeside virke utroværdig. Det er derfor vigtigt både for dig og dine brugere at få foretaget en GDPR-analyse og implementere GDPR-sikring af sin side.

hjemmesideanalyse og gdpr-analyse

Klik på knappen nedenfor og få din hjemmesideanalyse.

Har du brug for en hånd?

SÅ er du kommet til det rigtige sted.

Brug for en hånd