Gratis analyse af din hjemmeside

Hjemmesideanalysen indeholder blandt andet en SEO-analyse, hastighedstest samt en GDPR-analyse.​

Hvorfor få lavet en hjemmesideanalyse?

En hjemmesideanalyse giver dig overblik over, hvor godt din hjemmeside klarer sig, og et indblik i dine forbedringsmuligheder.

Vi er en samling af erfarne designere, programmører og dataeksperter, der gennem flere år har oparbejdet kompetencer og udviklet analyseværktøj til at producere en komplet analyse af din hjemmeside.

I den 8-siders detaljerede hjemmesideanalyse vil der blandt andet indgå en SEO-analyse, hastighedsanalyse og en GDPR-analyse samt vores vurdering af din hjemmeside.

Udfyld formularen til højre og få en gratis analyse af din hjemmeside. 

Analysen indeholder

SEO-analyse

I hjemmesideanalysen indgår blandt andet en SEO-analyse, som vurderer i hvor høj grad din hjemmeside er SEO-venlig. Det har betydning for hvor mange besøgende, der kommer ind på din hjemmeside, når nogen søger efter din virksomhed i Google. Jo højere i søgeresultaterne din hjemmeside fremgår, desto mere trafik vil du opleve.

En flot hjemmeside har ikke nødvendigvis mange besøgende. Under hjemmesiden ligger der en motor (backend), som skal eksekvere på en række handlinger bl.a. fra dine besøgende. Hvis denne motor ikke er opdateret og vedligeholdt, ligesom på en bil, så kører motoren enten dårligt eller slet ikke. Problemet er bare, at det kan man hverken høre eller se på hjemmesiden. Desværre ser vi mange virksomheder, som bruger mange penge på at drive trafik til deres hjemmeside, men motoren er desværre i så dårlig stand, at pengene er spildt. Hjemmesideanalysen gennemgår hele din hjemmeside for tekniske fejl og mangler, og i tillæg vil du finde vores forslag til forbedringer.

I den medfølgende SEO-analyse oplyses hvilke fejl indenfor en lang række tekniske SEO-parametre, som forhindrer dig i at modtage besøgende på din hjemmeside. SEO-rapporten giver også svar på, hvilke SEO-områder din hjemmeside kan forbedres på, og om din side mangler at gøre brug af visse vigtige SEO-elementer.

Hastighedstest

I den digitale verden er man ikke glad for ventetid, så derfor er det vigtigt at din hjemmesides indlæsningstid er så hurtig som mulig. Faktisk er det sådan, at hjemmesider med en indlæsningstid på over to sekunder mister op til 40 % af sine besøgende. Derfor har vi valgt, at en del af hjemmesideanalysen består af en hastighedsanalyse af din hjemmeside.

Hvis din hjemmeside er for langsom, har folk tendens til at forlade den uden at foretage sig noget. Derfor er det vigtigt at minimere den ventetid, brugeren oplever, når de kommer ind på din hjemmeside. Indlæsningstiden kan f.eks. forbedres ved at komprimere billeder eller flytte til en bedre server. I hastighedsrapporten finder du den gennemsnitlige indlæsningstid for din hjemmeside samt hovedårsagerne til en evt. lang indlæsningstid.

Visuel-Analyse

”Fandt du det, du søgte”? Dette spørgsmål skal du stille dine besøgende, for hvis ikke de finder det, de søger, meget hurtigt, så risikerer du at miste dem til en konkurrent. Hjemmesideanalysen indeholder information om, hvorvidt din hjemmeside er nem at finde rundt på, om man hurtigt kan finde den information, man søger, og om der er sammenhæng mellem din hjemmesides opbygning, design og layout. Hjemmesideanalysen indeholder også forbedringsforslag til brugeroplevelsen.

De besøgende på din hjemmeside vurderer altid din sides autenticitet ud fra bl.a. det visuelle udtryk. Udstråler din hjemmeside ikke troværdighed, vil de forlade din side for at finde en hjemmeside, de føler sig mere trygge på. Hjemmesideanalysen giver forslag til områder, der kan forbedres ved at optimere visse visuelle elementer og deres placering. Hjemmesideanalysen giver bl.a. forslag til, hvordan du kan forbedre brugeroplevelsen på din hjemmeside.

Hjemmesider tilgås mere fra mobilen end fra computeren. Det betyder blandt andet, at det er helt essentielt, at både design, layout, billeder etc. er tilpasset mobiltelefonen. I hjemmesideanalysen kan du læse om, hvor godt din hjemmeside klarer sig på mobiltelefonen, som er helt afgørende, da Google prioriterer mobilvenlige hjemmesider højt.

GDPR-analyse

Som en del af hjemmesideanalysen tester vi  også din hjemmeside i henhold til GDPR-lovgivningen. Vi møder mange virksomheder, der tror deres hjemmeside er GDPR-sikret, men lovgivningen opdateres regelmæssigt, og Datatilsynet kommer jævnligt med nye justeringer, så derfor skal du udføre kontinuerlig kontrol. Det gør, at der er mange hjemmesider, som ikke er GDPR-sikret.

GDPR er nogle lovpligtige retningslinjer, som din hjemmeside skal opfylde for at beskytte dine brugeres data. Du kender det måske under navnene persondataforordningen eller databeskyttelsesforordningen. Hvis din hjemmeside benytter sig af platforme som Google Analytics, Google Ads, Facebook pixel eller lign., er det vigtigt at du både informerer dine brugere om det og samtidigt giver dem muligheden for at sige ”nej tak” til, at disse platforme må indsamle deres data.

Den mest konkrete grund vil for de fleste virksomheder være konsekvenserne af ikke at underlægge sig GDPR-reglerne. Da disse regler er blevet fastlagt af Europaparlamentet, er de altså lovpligtige for stort set alle virksomheder i Europa. Efterlever din hjemmeside ikke GDPR-reglerne, kan du risikere bøder på op til 20 millioner euro eller 4% af virksomhedens globale omsætning. Ydermere kan den ansvarshavende i værste fald få en fængselsdom.

Men det er ikke blot konsekvenserne, der bør overbevise dig om, at din hjemmeside bør få en GDPR-analyse. Amerika er underlagt GDPR-regler som dem, vi er underlagt i Europa. En undersøgelse fra Akamai viste, at 66% af de deltagende amerikanere, ville ønske, at der blev implementeret lignende databeskyttelseslove i USA. Kun 15% synes ikke om de i EU implementerede GDPR-regler. Det kan derfor antages, at en potentiel kunde vil vælge at handle på en hjemmeside, der værner om kundens data fremfor hos en konkurrent, som ikke gør.

Et af de vigtigste elementer i forhold til, om brugerne forlader din side uden at foretage nogen handling, er om brugerne vurderer din hjemmeside som værende troværdig. Hvis brugerne er utrygge ved, hvordan deres data bliver indsamlet og brugt, og de ikke selv bliver tilbudt kontrol over den data, der indsamles omkring dem, vil din hjemmeside virke utroværdig. Det er derfor vigtigt både for dig og dine brugere at få foretaget en GDPR-analyse og implementere GDPR-sikring af sin side.

Kan vi byde på en kop kaffe?

Kontakt os

Har du et projekt, som du gerne vil drøfte med os, eller ønsker du at høre, hvordan vi kan hjælpe dig med at opnå bedre resultater?

Kontakt os for en uforpligtende samtale og hør mere om dine muligheder.

Besøg os her:
Herstedvang 8, 2620 Albertslund

Har du brug for en hånd?

Så er du kommet til det rigtige sted.