Få en gratis Hjemmesideanalyse

– Understøttet af eksperter

Denne hjemmesideanalyse indeholder forbedringer, der optimerer virksomhedens hjemmeside og øger kvalitetstrafikken. Analysen inkluderer blandt andet en seo analyse, hastighedstest samt en GDPR analyse.​

Udfyld formularen og få en gratis hjemmesideanalyse

hvorfor bør du få lavet en HJEMMESIDEANALYSE?

En hjemmesideanalyse giver dig overblik over hvor godt din hjemmeside klare sig, og et indblik i dine forbedringsmuligheder.

Vi er en samling af motiverede designerer, programmører og dataeksperterhar, der gennem flere år har oparbejdet kompetencer og udviklet analyseværktøj til at producerer en komplet analysere af din hjemmeside. I denne 8 siders detaljerede hjemmesideanalyse, vil der blandt andet indgå en seo-analyse, hastighedsanalyse og en GDPR-analyse samt vores vurdering af din hjemmeside.

SEO-analyse

I hjemmesideanalysen indgår blandt andet en SEO-analyse, som vurderer i hvor høj grad din hjemmeside er SEO venlig. Det har betydning for hvor mange besøgende, der kommer ind på din hjemmeside, når nogen søger efter din virksomhed i Google. Jo højere i søgeresultaterne din hjemmeside fremgår, desto mere trafik vil du opleve og derved også en højere omsætning.

Hastighedsanalyse

Den digitale verden ønsker ikke ventetid, derfor er det vigtigt at din hjemmesides indlæsningstid er så hurtig som mulig. Faktisk er det sådan, at hjemmesider med for høj indlæsningstid, bliver nedprioriteret i Googlesøgninger. Derfor har vi valgt at en del af hjemmesideanalyse består af en hastighedsanalyse af din hjemmeside.

Tekniske fejl

En flot hjemmeside har ikke nødvendigvis mange besøgende. Under hjemmesiden ligger der en motor (backend), som skal eksekvere på en række handlinger bl.a. fra dine besøgende. Hvis denne motor ikke er opdateret og vedligeholdt, ligesom på en bil, så kører motoren enten dårligt eller slet ikke. Problemet er bare at det kan man hverken hører eller se på hjemmesiden. Desværre ser vi mange virksomheder som bruger mange penge på at drive trafik til deres hjemmeside, men motoren er desværre i så dårlig stand at pengene er spildt. Hjemmesideanalysen gennemgår hele din hjemmeside for tekniske fejl og mangler, og i tillæg vil du finde vores forslag til forbedringer.

GDPR-Analyse

Vi tester også din hjemmeside i henhold til GDPR-lovgivningen. Vi møder mange virksomheder der tror deres hjemmeside er GDPR-sikret, men lovgivningen opdateres regelmæssigt og Datatilsynet kommer jævnligt med nye justeringer, derfor skal du udføre kontinuerlig kontrol. Det gør, at der er mange hjemmesider, som ikke er GDPR-sikret.

Visuelle forbedringer

”Fandt du det du søgte”? Dette spørgsmål skal du stille dine besøgende, for hvis ikke de finder hvad de søger meget hurtigt, risikere du at miste dem til konkurrenter. Hjemmesideanalysen indeholder information om hvorvidt din hjemmeside er nem at finde rundt på, om man hurtig kan finde den information man søger og om der er sammenhæng mellem din hjemmesides opbygning, design og layout. Hjemmesideanalysen indeholder også forbedringsforslag til brugeroplevelsen.

hjemmesideanalysen indeholder

SEO fejl og mangler

Den medfølgende SEO-analyse viser hvilke fejl indenfor en lang række tekniske SEO-parametre, som forhindrer dig i at modtage besøgende på din hjemmeside. Analysen giver også svar på, hvilke SEO-områder din hjemmeside kan forbedres på og om din side mangler at gøre brug af visse vigtige SEO-elementer. Med denne rapport, kan du forbedre din hjemmesides placering i Googles søgeresultater.

Hastighedsanalyse

Hvis din hjemmeside er for langsom, har folk tendens til at forlade den uden at foretage sig noget. Derfor er det vigtigt at minimere ventetiden som brugeren oplever når de tilgår din hjemmeside. I denne rapport finder du den gennemsnitlige indlæsningstid for din hjemmeside samt hovedårsagerne til en evt. lang indlæsningstid.

Mobil venlighed

Hjemmesider tilgås mere fra mobilen end fra computeren. Det betyder blandt andet at det er helt essentielt at både design, layout, billeder etc. er tilpasset mobiltelefonen. I hjemmesideanalysen kan du læse om hvor godt din hjemmeside klarer sig på mobiltelefonen, som er helt afgørende da Google prioriterer mobilvenlige hjemmesider højt.

Visuelle forbedringer

De besøgende på din hjemmeside vurderer altid din sides autenticitet ud fra bl.a. det visuelle udtryk. Udstråler din hjemmeside ikke troværdighed vil de forlade din side, for at finde en hjemmeside som de føler sig mere trygge på. Mange konverteringsområder kan også forbedres ved at optimere visse visuelle elementer og deres placering. Hjemmesideanalysen giver bl.a. forslag til hvordan du kan forbedre brugeroplevelsen på din hjemmeside.

Tekniske fejl

Jo flere tekniske fejl jo færre besøgende og jo mindre aktivitet er der på hjemmesiden. Hjemmesideanalysen giver dig det fulde overblik over de tekniske fejl på din hjemmeside inkl. forbedringsforslag til alle fejlene. Med andre ord kan du anvende analysen til at forbedre din hjemmeside og øge trafikken.

GDPR-analyse

Datatilsynet kan give bøder på op til €10 millioner, hvis ikke virksomheden har styr på GDPR-lovgivningen. GDPR-analysen er inkluderet i hjemmesideanalysen og fortæller dig om din hjemmeside efterlever kravene til GDPR på din hjemmeside.

Hvorfor bør du få lavet en SEO-analyse?

CTR står for ”Click Through Rate” og det definerer hvor mange af de mennesker der har set en hjemmeside i søgeresultaterne, som rent faktisk klikkede på den. Så hvis plads nr. 10 i Googles søgeresultaterne har en CTR på 2,5%, har 2,5% af de folk som har kigget på plads nr. 10 altså klikket på den.

Det betyder altså at selv hvis din hjemmeside bliver fundet ved en søgning, men den ikke figurerer på side 1, vil den med høj sandsynlighed aldrig blive fundet. Resultatet på plads nr. 1 i søgeresultaterne har en gennemsnitlig CTR på 28,5%. Plads nr. 2 har en gennemsnitlig CTR på 15% og plads nr. 3 har en gennemsnitlig CTR på 11%. Antallet af modtagne klik falder altså hurtigt. Så hurtigt at hjemmesider fundet på side 2 af Søgeresultaterne hver har en gennemsnitlig CTR på under 1%. Det er netop dette der gør det så vigtigt at få lavet en seo analyse af sin side. Mr. Toucans hjemmesideanalyse inkluderer en gratis SEO analyse, så klik her for få lavet den.

Hvad er seo?

SEO optimering af din hjemmeside vil hjælpe dig med at blive fundet af søgemaskiner, og den vigtigste af disse er Google. Omkring 70% af alle internetsøgninger i 2019 blev foretaget på Google, men hvordan finder Google frem til de resultater den viser dig når du har foretaget en søgning? Man kan sammenligne Googles SEO retningslinjer med indekseringsregler. Det er de regler Google har fastlagt for hvilke resultater der skal vises, og med hvilken placering de skal vises, ved specifikke søgninger. Det betyder altså at hvis man forstår Googles indekseringsregler, og optimerer sin side efter disse indekseringsregler, vil man rangeres højere på listen i Google søgeresultater. Hvorfor er det vigtigt at blive rangeret højt? Dette studie viser at antallet af klik som hver hjemmeside i søgeresultaterne modtager, falder drastisk og hurtigt, jo længere ned på listen af søgeresultater man kommer. Allerede på plads nr. 10 af søgeresultaterne, har siden en gennemsnitlig CTR på 2,5%.

Hvad indeholder vores SEO analyse?

Ved hjælp af vores gratis seo analyse kan du altså blive opmærksom på hvilke fejl og mangler din hjemmeside har som gør at den rangeres lavt i Googles søgeresultater. Du kan så få foretaget en hjemmeside optimering som gør op med de fejl og mangler dine side led under, og derved hæve din plads i søgeresultaterne. Jo højere i søgeresultaterne din hjemmeside rangeres, desto flere besøgende vil du modtage, og derfor vil du øge dine konverteringer og derved profit/ antal brugere.

Hvorofor bør du få lavet en GDPR-analyse?

GDPR er nogle lovpligtige retningslinjer som din hjemmeside skal opfylde for at beskytte dine brugeres data. Du kender det måske under navnene persondataforordningen eller databeskyttelsesforordningen. Hvis din hjemmeside benytter sig af platforme som Google Analytics, Facebook pixel eller lign. er det vigtigt at du både informerer dine brugere om det og samtidigt giver dem muligheden for at sige ”nej tak” til at disse platforme må indsamle deres data.

Hvorfor er det vigtigt at indordne sig under GDPR reglerne?
Den mest konkrete grund, vil for de fleste virksomheder være konsekvenserne af ikke at underlægge sig GDPR reglerne. Eftersom at disse regler er blevet fastlagt af det Europæiske parlament er de altså lovpligtige for stort set alle virksomheder i Europe. Efterlever din hjemmeside ikke GDPR reglerne kan du modtage bøder på op til 20 millioner euro eller 4% af virksomhedens globale omsætning. Ydermere kan den ansvarshavende få en fængselsdom.

GDPR skaber troværdighed

Men det er ikke blot konsekvenserne der bør overbevise dig om at din hjemmeside bør få en GDPR analyse. Amerika er underlagt GDPR regler som dem vi er underlagt i Europa. I denne undersøgelse ses det at 66% af de deltagende amerikanere, ville ønske at der blev implementeret lignende databeskyttelseslove i USA. Kun 15% synes ikke om de i EU implementerede GDPR regler. Det kan derfor antages at en potentiel kunde vil vælge at handle på en hjemmeside der værner om kundens data fremfor hos en konkurrent som ikke gør.

En af de vigtigste elementer i forhold til om brugerne forlader din side uden at foretage nogen handling er om brugerne vurderer din hjemmeside som værende troværdig. Hvis brugerne er utrygge for hvordan deres data bliver indsamlet og brugt samt hvis de ikke selv bliver tilbudt kontrol over den data der indsamles omkring dem, vil din hjemmeside virke utroværdig. Det er derfor vigtigt både for dig og dine brugere at få foretaget en GDPR-analyse og implementere GDPR-sikring af sin side.

Klik på knappen nedenfor og få din hjemmesideanalyse.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!