Webdesign for en hjemmeside
er arkitekturen for en bygning
WEBDESIGN
UX-design, UI-design, visuelt design, webdesign. Der er mange kompetencer i spil, når en ny hjemmeside skal tage form, og de bidrager alle på hver deres måde til hjemmesidens succes. Designet er for en hjemmeside, hvad arkitekturen er for en bygning. Hvis arkitekten rammer ved siden af med hensyn til æstetikken, hvis han glemmer at sætte en hoveddør ind eller måske har en alt for smal trappe mellem etagerne, så fungerer bygningen slet ikke, og folk holder op med at komme der.
Et godt webdesign er en god investering
Det er de samme mekanismer, der gør sig gældende i det digitale univers. Når I skal have ny hjemmeside, er det derfor vigtigt, at webdesigneren kender alle grundreglerne til fingerspidserne og desuden forstår at omsætte jeres behov og formål med hjemmesiden til et design, der fungerer.
Hvis du er vant til at have ansvar for hjemmesider, så ved du at bounce raten eller afvisningsraten på Google Analytics skal være så lav som muligt. Det betyder nemlig, at de besøgende engagerer sig på siden og klikker videre, det der i arkitekturen svarer til en bred og indbydende trappe, der leder videre. En høj bounce-rate vil ofte skyldes et dårligt design, og det er forfærdeligt ærgerligt og også dyrt at miste grebet om de besøgende, som du måske allerede har brugt dyre annoncekroner eller mange timers SEO-arbejde på at lokke hen til hjemmesiden.
Kort sagt, så kan et dårligt design forhindre, at formålet med hjemmesiden bliver opfyldt, uanset om det er at skabe opmærksomhed, indsigt eller sælge varer eller services. Eller sagt på en anden måde: du har spildt penge på ikke at nå dine mål.
Vi er en samarbejdspartner for livet
Hos mr. toucans skaber vi relationer for livet. vi stræber efter at blive din eksterne marketingafdeling
Din opgave er at vende tommelen op eller ned
Hos Mr. Toucans har vi den store glæde at udarbejde webdesigns, der fungerer ud fra alle parametre: det er visuelt i top, det er nemt at bruge og hjælper de besøgende med at finde det rigtige sted hen. For at kunne gøre det, er vi nødt til at have en rigtig god forståelse af jeres situation både hvad angår produkter, markeder og virksomhedskultur. Derfor starter vi alle samarbejder med at indsamle information og have en grundig dialog med jer. Det giver os fundamentet for at lave en detaljeret plan for hele projektet.
Forslag til webdesign er som regel den første leverance. Forslaget kan have form af et sitemap, wireframes for de enkelte sider samt mock-up, som viser designet. I denne del af processen er din vigtigste opgave at tage stilling til og godkende forslaget. Vi vil naturligvis også involvere dig, hvis der opstår uforudsete spørgsmål eller andet, vi har brug for drøfte.
Et kig ind i Mr. Toucans’ tegnestue
I sin færdige version fremstår hjemmesiden med ét samlet og integreret design. For at nå frem til det resultat har vi hos Mr. Toucans haft fat i forskellige værktøjer og kompetencer, på samme måde som en arkitekt trækker på mange forskellige typer viden for at tegne et hus. Vi inviterer nu indenfor på vores tegnestue, til en teknisk ukompliceret gennemgang af, hvordan vi arbejdet med webdesign.
01 UX-designet er hjemmesidens røde tråd
UX er forkortelsen for user experience, altså brugeroplevelse. UX er almindeligt brugt på dansk, så det gør vi også. UX bruges til at beskrive den samlede oplevelse, som jeres kunder har af jeres virksomhed, adfærd, produkter, services osv., både når de møder jer i det virkelige liv og i den digitale verden, dvs. på hjemmesiden. Hvis jeres motto er ”simpelt og godt”, nytter det ikke, at brugeren skal klikke sig gennem endeløse og snirklede sider for at nå sit mål. Så skal hjemmesiden være et eksempel på ”simpelt og godt”.
02 Det gode UI-design sikrer brugervenlighed på alle sider
Hvor UX-designet har som formål at sikre, at hjemmesiden overordnet hænger sammen og understøtter jeres brand, så zoomer vi i UI-designet ind på den enkelte side: Hvordan skal siden se ud og hvilke funktioner skal den have for bedst muligt at udføre sin rolle i det overordnede design? Helt centralt i designet af de enkelte sider er det, at de skal være intuitive og nemme for brugeren. UI-designet skal både tage hensyn til, hvad der er muligt rent teknisk og hvad der fungerer for brugeren: Interagerer man med siden via knapper, pile, swipes? Skal der dukke dialogbokse op? Hvilke farver og former fungerer typisk godt? Disse overvejelser indgår i designet, som bliver visualiseret i en mock-up, som I kan tage stilling til.
03 Det visuelle design er med til at styrke dit samlede brand
Sidst men ikke mindst inddrager vi også god gammeldags ekspertise inden for design, når vi designer jeres hjemmeside. Her tager vi dels æstetiske hensyn, dels hensyn til jeres retningslinjer for design, hvad enten de er dokumenteret i en decideret designmanual eller I blot har et logo og nogle bestemte farver, I plejer at bruge. Det er vigtigt, at jeres webdesign er klart beslægtet med designet på jeres øvrige digitale kanaler og jeres offline fremtoning, for det styrker både kunderejsen og jeres samlede brand.
Vores kunder og hvad de siger om os

”Vi oplevede en virksomhed med en meget skarp og moderne tilgang til hjemmesider og det er af indlysende årsager helt afgørende at High Tech Summits hjemmeside også fremstår som skarp og moderne. Kan jeg anbefale Mr. Toucans? Det korte svar er ’ja’. Jeg har faktisk fået en del forespørgsler på, hvem der har lavet hjemmesiden, og der har jeg med glæde henvist til Mr. Toucans.”
Mark Bernhart Riis
Head of innovation DTU

”Det er tydeligt at der er orden i processerne, hvilket har medført et særdeles effektivt projekt, hvor kvaliteten har været i højsædet. Jeg er meget imponeret over Mr. Toucans design-kompetencer og det færdige resultat blev langt over forventning. Jeg vil til fulde anbefale Mr. Toucans til andre, der ønsker at optimere deres eksisterende hjemmeside eller blot udvikle en ny hjemmeside.”
Martin Stenfeldt
CEO MedTrace

”Processen kørte meget effektivt, og var en god blanding af, at aftaler og deadlines gensidigt blev overholdt samtidig med, at Mr. Toucans altid gav sig tid til at øse ud af deres ekspertviden og svare på vores spørgsmål. Alt i alt har vi oplevet Mr. Toucans som en forstående, effektiv og kompetent samarbejdspartner, som altid tager sig tid til at svare på vores spørgsmål, så vi kan følge med i, hvad der sker.”
Philip V. Hansen
Research Scientist

”Vi er tilfredse med en flot og teknisk velfungerende hjemmeside, og det er også den feedback, kunder og brugere af hjemmesiden giver os. Så herfra en klar anbefaling af Mr. Toucans til andre, der skal bruge en ny hjemmeside”.
Stig Gudmundsen
Salg- & Marketingsdirektør

“Mr. Toucans var som sendt fra himlen. Den gode timing blev begyndelsen på et stærkt samarbejdet mellem SMILfonden og Mr. Toucans. Det første forslag til layout sad lige i øjet. Jeg er sindssygt glad for det meget enkle layout. Vi kan helt klart anbefale Mr. Toucans.”
Sisse Fisker
Stifter og direktør

”Teknikken bag en hjemmeside er ikke noget vi har forstand på, så det var en meget positiv oplevelse at se, hvordan vores ønsker blev omsat til en visuelt lækker hjemmeside, hvor der samtidig er styr på det funktionelle som SEO og overholdelse af GDPR-reglerne.”
Henrik Hammerskov
Medejer & Salgsdirektør

”Det stod hurtigt klart, at Mr. Toucans’ ekspertise indenfor velfungerende og sikre hjemmesider var et rigtigt godt match for os. Jeg kan klart anbefale Mr. Toucans. De leverer et supergodt produkt, pakket ind i en høj grad af service og lydhørhed”.
Sonny Bejlegaard Nielsen
projektleder
LAD OS STARTE ET PARTNERSKAB
Har du allerede et digitalt projekt i tankerne? Eller bare har en digital udfordring, du ikke er sikker på, hvordan du skal løse. Vi tager gerne en snak om, hvordan vi kan hjælpe med at udvikle din virksomhed.