Visuel Identitet
Drift & Sikkerhed
Kender du nogen, som er taget på restaurant eller købt en speciel vin fordi de har fået den anbefalet? Hvis ikke, så kan vi fortælle dig, at referencer er en af de mest besøgte undersider på en hjemmeside.
Vores kunder siger ofte: ”Vi har svært ved at få gode referencer” og det er sikkert korrekt, hvis man bare venter på, at referencerne selv dumper ind af døren. Meget få kunder gør sig nemlig den ulejlighed at kontakte en leverandør for at udtrykke begejstring eller tilfredshed. Men rigtig mange kunder vil faktisk gerne udtrykke deres oplevelse med en leverandør, hvis man selv opsøger det.
Folk vil gerne have referencer, når de skal købe et produkt eller en ydelse. Du kender det nok selv, når du skal vælge en restaurant eller en film at se i biografen, skal købe en ny græsslåmaskine eller sofa – eller finde en god frisør. Vi vi gerne høre referencer fra andre, inden vi beslutter os.
Derfor er det så vigtigt, at du får nogle gode kundereferencer ind på din hjemmeside – og vi kan hjælpe dig med det. De fleste kunder, der har haft en god oplevelse, vil også gerne dele deres positive oplevelser, men de tager sjældent selv kontakt til virksomheden for at fortælle om det. Til gengæld vil de oftest meget gerne fortælle om det, hvis man selv opsøger dem. Vi sørger for alt, fra kontakt og tilkendegivelse til interview og udførsel på hjemmesiden. Vi har ekspertisen til at udføre opgaven professionelt og gnidningsfrit – så du ikke skal tænke på det.
Hvorfor er referencer vigtigt?
Når nye kunder besøger en hjemmeside for første gang, er det vigtigt at hjemmesiden er troværdig. Da man ikke kan se eller høre en sælger, så skal vi altså skabe troværdigheden igennem læsning og oplevelse, hvilket referencer i den grad kan hjælpe med.
Referencer som er nutidige, brancheorienteret og uddybende med citater og billeder, har en enorm positiv indflydelse på troværdigheden hos den nye besøgende og er med til at gøre virksomheden bag hjemmesiden til en potentiel leverandør.
Hvad er en god reference?
Referencer kan hedde mange ting såsom udtalelser, cases, projekter mm. Det vigtigste er, at de fremgår af hovedmenuen og indeholder en beskrivelse af en specifik problemstilling med løsning og med udtalelser fra kunden. Vi har selv gode erfaringer med interviews, hvor vores kunder får en række spørgsmål, som vi så kan bygge en reference ud fra.
Hvordan vælger man den rigtige reference?
Mange tror at Novo, Lego, Danfoss, COOP etc. er de bedste referencer, men det er nødvendigvis ikke tilfældet. Dels er de store multinationale virksomheder svære at få til at udtale sig, bl.a. på grund af interne politiker og dels er det nødvendigvis ikke disse kunder som repræsenterer din målgruppe. Hvis jeres målgruppe er produktionsvirksomheder med 10-50 ansatte, er det måske bedre at finde referencer blandt disse virksomheder. Husk også at få en ”punchline” som f.eks. ”Vil I anbefale os til andre?”.
Har du et projekt, du gerne vil drøfte med os, eller vil du gerne høre, hvordan vi kan hjælpe dig med at opnå bedre resultater?
Kontakt os og hør mere om mulighederne.
Besøg os her:
Herstedvang 8, 2620 Albertslund
Har du brug for en hånd?
Så er du kommet til det rigtige sted.