Visuel Identitet
Drift & Sikkerhed
Du bør altid betragte din hjemmeside som din digitale butik. I din digitale butik bør du have mange af de samme funktioner som i en fysisk butik. På din hjemmeside bør du også præsentere varer og tjenester, lave beskrivelser og priser, tilbyde kundeservice og meget mere. Dog præsenteres disse funktioner noget anderledes end igennem den fysiske butik.
Her er 5 ligheder og funktionsforskelle mellem digital og fysisk butik:
Præsentation af varer eller tjenester:
Ligesom i en fysisk butik bør du i din digitale butik også præsentere dine varer eller tjenester. I den fysiske butik præsenteres varer på hylder, hvorimod de på en hjemmeside præsenteres i form af billeder, videoer eller beskrivelser. På den måde får kunderne et bedre indtryk af, hvad de kan købe hos dig.
Købsfunktionalitet:
I en fysisk butik køber man sine varer ved kassen eller gennem selvbetjente scannere. Det er købsfunktionelt. Derfor bør du også tænke på, hvordan din hjemmeside bliver købsfunktionel. En digital butik bør have en e-handelsfunktionalitet, hvor kunderne kan købe varer eller tjenester direkte fra din hjemmeside. E-handels funktionalitet på hjemmesiden kan skabes ved at have digitale indkøbskurve, betalingsgateways og leverings- eller afhentningsmuligheder.
Kundesupport:
I den fysiske butik ydes der kundesupport gennem fysisk tilstedeværelse og nærvær med kunden. I din digitale butik yder du kundesupport ved at svare på spørgsmål og problemer i form af at have din hjemmeside udstyret med en live chat, eller gennem forhåndsbesvarelser på spørgsmål, som kunder ofte stiller.
Mersalg:
Som en fysisk butik kan en digital butik også skabe mersalg. I fysiske butikker skabes der oftest mersalg gennem placering af udvalgte spotvarer oppe ved kassen. På samme måde kan din hjemmeside tilbyde mersalg ved at præsentere kunden for ekstra købsmuligheder, efter at denne har lagt sine første varer i den digitale indkøbskurv. Derudover kan bestemte spotvarer placeres strategisk smart på hjemmesiden, så kunden opdager dem bedre.
Webanalyser:
På samme måde som man i en fysisk butik kan udspørge kunder om deres købsoplevelse, inden de forlader butikken eller gennem spørgeskemaer, så kan man også gennem sin digitale butik måle købsoplevelsen gennem webanalyser. Den digitale brugeroplevelse kan aflæses digitalt via besøg på din hjemmeside, så du lettere kan forstå dine kunder og forbedre kundeservice samt marketingsindsatser. Webanalysen kan du bruge til at forstå, hvor kunderne kommer fra, hvilke sider de besøger, og hvor lang tid de bruger på din hjemmeside.
Den digitale butik har nogle unikke fordele, som en fysisk butik ikke har. Lever din hjemmeside op til de samme standarder, som en fysisk butik gør, så har du gennem den digitale butik langt større mulighed for at nå en større kundebase globalt samt for at forbedre kundedata til forbedring af dine tilbud og kundeservice.
Har du et projekt, du gerne vil drøfte med os, eller vil du gerne høre, hvordan vi kan hjælpe dig med at opnå bedre resultater?
Kontakt os og hør mere om mulighederne.
Besøg os her:
Herstedvang 8, 2620 Albertslund
Har du brug for en hånd?
Så er du kommet til det rigtige sted.