Resino Inks
Ønsket om større brugervenlighed fik Resino til at indgå et samarbejde med Mr. Toucans om en ny hjemmeside. Samtidig blev flere systemer integreret, så virksomheden undgår manuelle fejl og sparer tid.
”Vi har fået den platform, vi ønskede os, og alt er tilpasset til vores behov.”
– Niels Nielsen, CCO, Resino Inks
Mål & udfordring
Resinos tidligere hjemmeside var bygget på en platform, som krævede, at virksomheden altid skulle have fat på sit webbureau, når noget skulle ændres eller lægges op på hjemmesiden. Det var både dyrt og tidskrævende. Derfor ønskede Resino en hjemmeside, de selv kunne bearbejde og administrere.
”Vores system var meget låst før. Vi havde behov for at kunne lægge billeder op i alle størrelser og bygge siderne op, som vi ønskede. Det tog lang tid, hver gang vi skulle have lavet en ændring, fordi vi altid skulle have fat i bureauet først og vente på, at de havde tid,” fortæller Niels Nielsen.
Brugte værktøjer
Opgavebeskrivelse
Mr. Toucans byggede Resinos nye hjemmeside op i WordPress, der er intuitiv og nem for medarbejderne at arbejde i. Derfor kan de nu selv opdatere hjemmesiden med billeder og andet relevant materiale.
Udover hjemmesiden ønskede Resino et nyt system, der kunne integrere hjemmesidens forskellige funktioner og minimere manuelle fejl.
Mr. Toucans har derfor opbygget en ny bestillingsportal til Resinos kunder over hele verden. Bestillingsportalen er integreret med virksomhedens PIM-system (produktdatasystem) og økonomisystem.
”Vi havde behov for at kunne lave tekniske datablade uden manuelle fejl. Nu bliver de genereret direkte af vores system. På den måde sparer vi tid og penge og får en sikkerhed. Tidligere tastede vi alle specifikationer direkte. Vi lavede en PDF-fil for hvert enkelt produkt på hvert enkelt sprog. Hvis vi ændrede en specifikation på en vare, var det ikke sikkert, man fik det opdateret i PDF-filen eller på engelsk eller tysk. Nu er der altid overensstemmelse. Det er vi rigtig glade for.”
Resultat
Resino har nu fået en hjemmeside, der matcher deres behov. Når man som virksomhed lever af visuelle og kreative produkter, er det problematisk, hvis hjemmesiden er for statisk, fortæller Niels Nielsen og tilføjer:
”Det store er, at vi har fået kreativ frihed. Vi kan udfolde os på den måde, som vi gerne vil. Før var vi i en spændetrøje for, hvad der kunne lade sig gøre. Alt skulle kodes. Det skal det ikke nu.”
Integrationen med de øvrige systemer fungerer også upåklageligt. Det betyder, at Resino nu kun skal håndtere alle produktdata, såsom priser, tekster og datablade, ét sted.
”Jeg kan absolut anbefale Mr. Toucans. Vi har generelt haft god sparring med holdet, også om hvordan vi forbedrer indholdet på vores hjemmeside, hvordan vi SEO-optimerer og mange andre ting. Vi glæder os over et årligt møde, hvor vi får idéer til, hvad vi kan gøre.”
Om Resino Inks
Resino Inks specialiserer sig i trykfarver og lak, der egner sig til direkte fødevarekontakt, emballage, pharma og medico. Det stiller store krav til produkternes dokumentation, som altid skal være tilgængelig på hjemmesiden og opdateret med relevante specifikationer.
Virksomheden eksporterer til 64 lande fordelt på 5 kontinenter. Derfor er det nødvendigt, at dokumentationen er tilgængelig på flere forskellige sprog.